De laatste dagen in Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van greetellaklaasbennie - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van greetellaklaasbennie - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Nepal

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg greetellaklaasbennie

01 November 2012 | Nepal, Pokhara

Na de enerverende jungletocht vroeg naar bed en de dag erna een lekkere rustdag om bij te komen. Uitslapen is er niet bij want wij zijn zo gewend geraakt aan het vroegop schema dat wij om 8 uur al weer in de vroege ochtendzon zitten.Om 8:30 uur ontbijt en hierna de rugzakken maar eens reorganiseren verder niet veel gedaan het is onafgebroken mooi weer en 25-30 graden dus het tempo lag niet hoog: laten scheren, kadootjes voor thuis, de meiden een volledige massage van 3 uur, olifant wassen, en om 4 uur zijn wij met de jeep naar ons hotel gebracht bij het vliegveld. Het hotel viel zwaar tegen en na het diner liepen wij toevallig een beter hotel tegen het lijf. Na koffie en likeur besloten wij om te verkassen naar dit hotel. Dit gaf nog weer een leuk verhaal maar dat bewaren wij nog even. Vanmorgen met het vliegtuig van Chitwan naar Kathmandu met een fantastisch gezicht op de bergen. Hierna van Kathmandu naar Delhi waar wij een relax lounge hebben geregeld, hier wachten wij op de aansluiting naar Amsterdam.
Dit is het dan wij hebben een fantastische vakantie gehad en verhalen te over, eigenlijk elke dag wel wat bijzonders meegemaakt. Dit was zeker niet de laatste reis naar Nepal. Het voornemen is om nog eens de hele Annapurna tracking te doen (circa drie weken).
Iedereen bedankt voor de reacties en wij zien er naar uit om onze ervaringen en foto's te delen.
P.S.: nog wat mooie foto's bijgeplaatst in Tracking deel 2.
Klaas, Greet, Ella en Bennie.

• 01 November 2012 - 17:19

Marijke:

Geweldig dat jullie het zo mooi hebben gehad,ik heb van jullie
    reisverslag genoten ,de lonley planet heeft mij de weg gewezen van jullie toer.
    Nu op naar jullie verhalen goede vlucht en WELKOM THUIS .
    Liefs Peter en Marijke

• 01 November 2012 - 23:29

Joke Klappe:

Geweldig genoten van jullie verslag, raar eigenlijk dat je in een land als Nepal nog
    zoveel keus hebt in luxe prachtig om te horen.
    Wij wensen jullie een fijne vlucht terug, we zien elkaar bij DE KLOMP.
    Lieve groeten Frans en Joke

• 16 November 2012 - 18:08

Jan En Lida :

Dag alle 4
    Eindelijk hebben we nu rust om de mooie verhalen te lezen en de foto´s grondig te bekijken. We konden de tocht op de voet volgen. Ook chitwan. Gelukkig dat het olifanten wassen gewoon nog te beleven is. Iemand vertelde ons dat het verboden was.
    En we lazen dat er nog veel meer verhalen zijn. Die horen we graag een keertje
    Wij gaan 30 december naar delhi en de vlucht naar katmandu hebben we zojuist geboekt.
    Je krijgt met het lezen van jullie verhalen wel weer heel veel zin om te gaan.
    Tot ziens
    Jan en lida