Rhino Lodge - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van greetellaklaasbennie - WaarBenJij.nu Rhino Lodge - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van greetellaklaasbennie - WaarBenJij.nu

Rhino Lodge

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg greetellaklaasbennie

31 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

Vanuit de Tigerland lodge zijn wij vroeg in de morgen met een gids in een jeep inclusief al onze bagage vertrokken voor een safari diep in de jungle. Mooie rit diep door het woud en over de uitgestrekte savanne met olifantengras. Eigenlijk was het gras te hoog om veel te zien hiervoor moet je eigenlijk in april/mei zijn. Toch weer veel meegemaakt, neushoorn met baby, enorme groep apen, wilde zwijnen, herten, veel vogels en een witte neuslipbeer. Het tigertam ging voor een tijger maar dat is ondanks de pootafdrukken niet gelukt. Er zat 5 minuten achter ons nog een jeep en die hebben een tijger voor hen uit op de weg gezien. Aan het einde van de dag werden wij afgezet bij de rivier en via een holle boomstam overgevaren naar ons nieuwe verblijfadres namelijk de Rhino Lodge.
Hier blijven wij nog twee dagen voordat wij met het vliegtuig terug gaan naar Kathmandu. De volgende ochten vroeg op voor een wandeltocht van een hele dag door de jungle met een gids en een bewaker met een grote stok, op mijn vraag wat hij gaat doen als wij worden aangevallen krijgen wij het antwoord: bidden.
Het doel was een tijger maar weer alleen voetsporen nog een uurtje in een wachttoren doorgebracht en warempel een neushoorn die zin had in baden. De foto's spreken weer voor zichzelf. In de avond weer de zonsondergang met een koel wijntje en biertje in de hand.

• 31 Oktober 2012 - 10:53

Ruud En Anna:

Dat ziet er allemaal prachtig uit lieve mensen. Wat een ervaring moet dat zijn ! Zou toch maar een beetje afstand bewaren want die neushoorns zijn niet altijd van die lieverdjes. Geniet er nog van want hier komt het met bakken uit de lucht.
    Dikke kus Ruud en Anna

• 31 Oktober 2012 - 11:03

Ruud En Anna:

Ja daar is ze weer ff. Net alle foto''s bekeken bij de vorige verslagen. Echt super ! De verhalen waren al mooi maar de foto''s geven een nog mooier beeld.
    We zijn benieuwd naar jullie live verhalen.
    Liefs,
    Ruud en Anna

• 31 Oktober 2012 - 12:10

Esther Vermeij:

klaas en de rest wat ziet het er fantastisch uit! wat een superreis moeten jullie hebben! geniet er nog van!

• 31 Oktober 2012 - 15:44

Johan En Annette:

Hi Toppertjes, mooie foto's, zo te zien genieten jullie heerlijk daar, neem het er nog maar van want hier barst de herfst los van de week, dus voor je het weet loop je weer in de regen en storm te rennen.
    Groetjes en dikke kus Johan en Annette.

• 31 Oktober 2012 - 17:41

Ria:

Hallo jonge leu,

wat een prachtige verhalen. En dan die mooie foto's. Wat zullen jullie veel gezien hebben.
    En dat je er ook nog familie tegen kwam in het woud, geweldig.
    Ze deden jullie natuurlijk de hartelijke groeten van uit Nederland!
    Ik blijf het volgen, geweldig dat dit kan. Goed idee van Ans, om dit even aan mij door te geven.
    Ben erg benieuwd naar jullie reisverslag.
    Een hele beleving, wat je nooit zult vergeten.
    geniet er samen nog van en we horen wel wanneer jullie thuis zijn!

veel liefs de teraopelers