Belevenissen in Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van greetellaklaasbennie - WaarBenJij.nu Belevenissen in Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van greetellaklaasbennie - WaarBenJij.nu

Belevenissen in Pokhara

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg greetellaklaasbennie

16 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

De zonsopgang was indrukwekkend, om 4 uur opgestaan om met de hoteltaxi een berg op te rijden om vandaar uit de zonsopgang te gaan zien. Na nog een half uurtje in het stikkedonker te hebben geklommen kwamen wij met nog een dertigtal medetoeristen aan op het topje. Om kwart over zes werd het sneeuwtopje van de eerste hoge berg verlicht waarna zich een fantastisch schouwspel ontplooide van steeds meer in het zonlicht komende toppen van het Annapoera gebergte.
Hierna afdalen naar Pokhara, ontbijten en Pokhara verkennen. Nog met een bootje inclusief chauffeur naar een eiland geweest met een mooie tempel. Pokhara is een stuk relaxter dan Kathmandu en volgens de kenners meer Nepal. Nog wat inkopen gedaan en weer een leuk restaurant gezocht, het eten is hier prima en veel Aziatische variatie.
Vandaag hebben wij de gids ontmoet, toch wel afwachten hoe zo'n afspraak via internet in Nederland uitpakt. Nou dat kwam helemaal goed. Na het uitstippelen van de route nog de nodige permitts geregeld en hierna met de gids van een lunch genoten. Later in de middag nog een bergwandelingetje gemaakt als voorbereiding op de tracking.
Morgenvroeg starten wij om 8 uur onze tracking in gezelschap van een gids en drie dragers die onze hoofdbagage zullen gaan vervoeren. De route gaat negen dagen duren en voert ons naar het Annapurna basecamp op circa 4300 meter. Hierna terug via een andere hoge bergpas. Wij hebben er alle vier ontzettend veel zin in en toch ook wel spannend of wij bestand zijn tegen deze hoogte, wij gaan het zien. Geen internet dus dit is waarschijnlijk even het laatste nieuws.

• 16 Oktober 2012 - 21:06

Wim En Marietje:

Hallo avonturiers wat leuk om jullie zo te volgen.
    Wij komen net uit Afrika en hebben het geweldig gehad,dit wensen wij jullie ook toe.
    Het is een geweldige ervaring om zo,n ander land en cultuur te voelen en beleven.
    Geniet ervan!

Liefs Wim en Marietje

• 16 Oktober 2012 - 21:15

Marijke:

Lieve Trekkers,
    Geniet van jullie reisverslag en foto,s maar nu wordt het toch wel echt spannend.
    9 dagen lopen naar grote hoogte met prachtige vergezichten,geniet daar samen van.
    Ik ben echt benieuwd naar jullie ervaringen,langzaam lopen he.......
    Zelf ga ik donderdag de Lunterse berg lopen en zondag de Lemeleberg en zal dan aan jullie
    denken........ Veel wandelplezier!!Heel veel liefs van ons XX Marijke

• 16 Oktober 2012 - 21:51

Kristel:

Hallo wereldreizigers! Super leuk om jullie verhalen te lezen!
    Ben erg nieuwsgierig hoe jullie de tocht zal bevallen. Heel veel plezier en succes, dit is echt uniek! X kristel

• 16 Oktober 2012 - 22:59

Ineke:

lieve schatten, ga geniete van jullie tocht!! gaat vast helemaal goedkomen!! zal jullie verslag missen maar blijf heel veel aan jullie denken!! dikke x uit diever

• 16 Oktober 2012 - 22:59

Ineke:

• 17 Oktober 2012 - 09:24

Annette En Johan:

Hoi Kanjers, succes met jullie fantastische trekking, ben benieuwd naar de verhalen straks.

• 17 Oktober 2012 - 13:37

Annie En Paul Herbrink:

Hoi kanjers,

Volgens mij hebben jullie het heel goed en doe je veel indrukken op.
    Geniet er van en heel leuk dat we jullie kunnen volgen.
    Veel plezier en behouden thuiskomst.
    Annie en Paul

• 17 Oktober 2012 - 20:59

Tineke Slot:

Heel veel plezier op weg naar het Annapoera basecamp en de terugweg.
    (En onderweg geen slippertjes maken!)
    We hopen dat jullie met heel veel mooie verhalen terugkomen.
    Lieve groetjes uit de Krim

• 17 Oktober 2012 - 21:23

Henri En Gerrie :

Lieve Klaas en Greet,heel veel succes en geniet er met zijn allen van!!Lieve groetjes van ons Henri en Gerrie

• 17 Oktober 2012 - 21:23

Henri En Gerrie :

• 17 Oktober 2012 - 21:25

Ans:

Dag lieve avonturiers, mooie verhalen vanuit indrukwekkend Nepal. Zal heel bijzonder zijn, totaal andere cultuur en religie. Daarom vond ik die rondreis van thailand ook zo bijzonder. Spannend zo die tocht die jullie samen nu aan het maken zijn, inderdaad zal het zuurstofgehalte in de lucht wel heel anders zijn, gelukkig hebben jullie allemaal een goede conditie. Hier is alles ok, alleen veel regen dus geniet maar van de warmte.
    Ik wens jullie een hele goede reis verder en hou jullie in de gaten. Lieve groetjes uit Heemskerkxxx

• 18 Oktober 2012 - 00:10

Jan En Angeline:

Wat geweldig om te lezen wat zullen jullie blij zijn dat de busrit erop zat. Heel veel plezier in het Annapoera gebergte na 9 dagen horen wij graag hoe het was met mooie foto's natuurlijk.
    Hej Bennie jullie hebben de Annapoera gebergte maar wij hebben Grolsch een kleine overeenkomst is als je te gek doet kun je er bar slecht van worden dus..............doe allemaal kalm aan.
    Jan en Angeline