Met de bus naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van greetellaklaasbennie - WaarBenJij.nu Met de bus naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van greetellaklaasbennie - WaarBenJij.nu

Met de bus naar Pokhara

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg greetellaklaasbennie

14 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

Vanmorgen al vroeg op en de medewerkers van het hotel nog eerder om ons een ontbijtje te bereiden. Ze slapen met hun vijven in de hal van het hotel dus waren ze allemaal wakker.
Toen tegen het verkeer in om de bus te halen. Om half acht vertrokken en volgens ons was heel Kathmandu al op. Via de snelweg van circa 5 meter breed in kolonne de bergen door de afstand was 200 km. Wat een chaos op de weg en ook nog eens vol met kuilen. Je moet even wennen aan het idee dat alles wel goed zal gaan maar dan gewoon jezelf overgeven. Bennie had wat last van de laatste maaltijd dus voor hem was het wat meer afzien. In Pokhara is hij door een Koreaan met wat acupunctuur vanaf geholpen. Het was een geweldige rit die een drietal keren werd onderbroken voor sanitaire stops en lunch. Wij waren blij dat wij de Green line bus genomen hadden want dat gaf nog enig comfoor. Omdat de bus naast de vrachtauto's het enige transportmiddel is gaat dan ook werkelijk alles mee desnoods op het dak. Om 16.00 uur waren wij uiteindelijk in Pokhara waar je de hoge bergen reeds kunt zien liggen.
Na een chaotische aankomst waarbij wij werden omstuwd door hotelrunners hebben wij toch een goede keuze kunnen maken en een leuk hotel gevonden, schoon en het sanitair doet het ook nog.
Het is net of wij al een week onderweg zijn, zoveel al meegemaakt.
Morgenvroeg om 4 uur op om naar de zonsopgang te gaan kijken.

• 14 Oktober 2012 - 17:42

Bart, Suzanne En De Kids:

Hallo reizigers, wij hebben net samen met veel plezier naar jullie foto's gekeken, wat moet het bijzonder zijn om dit mee te maken! Gelukkig hebben we al veel contact via de app gehad, zo tezamen blijven we goed op de hoogte. Wij gaan ons nu opmaken om gezellig met zijn drietjes ergens een hapje te gaan eten.

Tot snel en blijf ons maar mooi op de hoogte houden, zo genieten we toch een stukje mee.

Liefs xxxx

• 14 Oktober 2012 - 18:25

Roel Hildegard Dylan:

Hoi Hoi
    wat leuk om het allemaal te lezen, je kunt het haast niet voorstellen om zo te leven.
    Maar ik denk dat het geweldig is om het zo mee te mogen maken.
    Geniet ervan.
    Gr Van ons 3 tjes

• 14 Oktober 2012 - 20:19

Bernhard En Jeanet:

Hey globetrotters,
    Wat gaaf om te lezen en foto's te bekijken.
    Die cultuurshock is natuurlijk qua mensen maar ook de natuur. Die lijkt mij overweldigend, super. Het lijkt mij wel erg vriendelijk allemaal met de bevolking.
    Op jullie foto's zie ik dat de cultuur/wet gelukkig niet op islamitische grondslag is; alcohol is namelijk niet alleen erg lekker maar ook goed voor de bacteriën, haha. Proost!
    Veel plezier,
    Bernhard en Jeanet

• 14 Oktober 2012 - 22:05

Joke Klappe:

Zondagavond zit lekker aan de rode wijn,
    hebben de kleinkinderen uitgezwaaid en even de mail nazien
    wat geweldig dat wij kontakt kunnen hebben met jullie in verweggistan.
    Jammer Benny van je buikloop hoop dat het hoger in de bergen gezonder is.
    Wij wensen jullie een onvergetelijke reis toe groet van ons allemaal,
    Hou je haaks
    Joke Frans

• 15 Oktober 2012 - 03:08

Joop Wals:

Hé Klaas en Gre,
    Gelukkig kan ik jullie website nu wel openen, hier in China. Wat leuk! Foto's openen gaat een beetje traag maar ik zie veel herkenbare zaken. Baktapur, Katmandu, Pokara, het is net of ik er weer ff ben.... Nu lekker de bergen in, wordt vast fantastisch.
    Wij zitten nu in Yangshou, in zuid-China. Dus hemelsbreed op dezelfde golflengte. Hier nu tropisch warm, voor het eerst deze reis. Het is hier prachtig, midden in het karstgebergte. Hoge groene puisten in een dal. Straks brommeren door het platteland.
    Veel plezier nog!

• 15 Oktober 2012 - 10:16

Ruud En Anna:

Hoi daar. Het ziet er weer gezellig uit. Gelukkig gaat er zelden zo'n bus het ravijn in. Ongeveer 1 x per jaar en dat is dit jaar al geweest. Dus jullie zitten wel goed. Leuk om zo van jullie te vernemen. Wij zitten in het Spaanse zonnetje op visite bij Bep en Simon. Ook hier mooie bergen om te wandelen. Alleen wel iets minder hoog. Veel plezier

• 15 Oktober 2012 - 12:20

Johan En Ria:

Hallo luitjes,

hoorde van Ans dat wij jullie konden volgen via een Site.
    Ans heeft het mij gegeven en ik heb de foto's en verhalen gelezen.
    Zo worden wij op de hoogte gehouden van jullie Fantastiche vakantie in Nepal.
    Wat een mooie foto's en leuke verhalen.
    Wij wensen julllie een fijne vakantie verder en Bennie hoop dat jij weer gauw opknapt.
    Voor ons ook een klein beetje vakantie, omdat wij kunnen meeliften.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Liefs vanuit TA Johan en Ria

• 15 Oktober 2012 - 17:49

Henri En Gerrie Dekker:

Hallo Klaas en Greet,mooi om zo alles te volgen,geniet ervan,lieve groetjes van ons 2tjes Henri en Gerrie

• 20 Oktober 2012 - 12:40

Ans Pascal:

dag lieve reizigers, even een berichtje van ons. zal wel heel bijzonder zijn daar. Pascal en ik zitten samen aan de koffie in huis pascal en bespreken dat jullie in Nepal zitten. Zou ook wel wat voor pascal zijn, vrijheid en fantastische indrukken opdoen. Ook fijn dat even samen naar jullie site te gaan.

Hele goede reis verder, liefs van Pascal en ans xxx